عمو ..الساعه كام

الجمعة، 28 مايو 2010

فكرت فى نومتك قبل كدا؟؟

نوم طويل ..
أطول نوم تنامه,
فكرت فيه يا ترى هيبقى شكله ايه؟
يا ترى هحلم فيه؟
ولا هشوف البلاوى الزرقة اللى عملتها فى الناس؟
يا ترى هاحس باللى صاحيين؟
ولا مش هابقى فاضية غير للأنا فيه؟
يا ترى اللى فوقيا حيفتكرونى؟
و لا هينسونى؟
حيشتموا فيا
و لا حيتخانقوا بسببى؟
يا ترى أنا اللى حنام الأول و لا حد تانى؟

يا ترى تحت حيبقى لونه ايه؟
أسود و لا روز و منور و فيه ورود و قلوب و اهداءات زىالقوالب الحديثه للمدونات والمنتديات

هل ياترى سريرى حيبقى ضيق _ ؟
دى تبقى مصيبة فعلا

و لا حيبقى واسع و اقدر اعزم فيه صحابى الملايكة و الشياطين و نعمل بارتيتة
طيب يا ترى أحداث حياتى حتكفى لغاية مالمنبه يضرب و اصحى و يجى دورى فى الطابور؟
ولا حيبقى فيه فقرات اعلانية فى النص و أغانى هابطة؟
و لو كنت شطورة و حلوة و باسمع الكلام حلاقى حاجات حلوة مصاصة و شوكولاتة و كده يعنى؟

ولو كنت وحشة و شريرة حتعاقب ازاى؟
هو انا ممكن و انا نايمة اروح ازور الناس اللى بحبهم؟
او ابص عليهم من بعيد يعنى
ده حتى فى السجن فيه تصريح زيارة
أصل مافيش أى مسجون فى أى نظام ديمقراطى مالوش زيارات
طيب حيبقى ليا محامى , اصل المتهم برئ حتى تثبت ادانته, و البينة على من ادعى و اليمين على من انكر
, انا باحلف بكل الأيمان انى كنت مش عارفة و باعمل الحاجة اللى انا فاكراها صح حتى لو طلعت غلط,
بس اكيد القاضى عاااااااادل جدا
وبيسامح كمان
عشان كدة أنا عايزة أنام و ماقومش

هناك 3 تعليقات:

  1. بسم الله الرحمن الرحيم
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    اعمل لدنياك كأنك تعيش أبدا واعمل لأخراك كأنك تموت غدًا

    ربنا يهدي سرك يا منو

    ردحذف
  2. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
    خير الكلام ما قل ودل يا نونو

    ردحذف